SKRIPKANING TARIXIY RIVOJLANISH JARAYONI
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Аннотация
Ushbu izlanishlarning maqsadi skripkaning tarixiy rivojlanishini
o‘rganishdir. Maqolada skripkaning shakllanishi qanday bosqichlarni bosib o‘tgan,
uning rivojlanishiga qaysi musiqachilar hissa qo‘shgan, degan savollarga javob
berishga harakat qilindi. Tadqiqotda skripkaning ilk paydo boʻlishi insoniyat
tarixining boshida torli cholgʻu asboblarining manbai boʻlgan insoniyatning yashash
maqsadida yasagan kamon va oʻq ekanligi aniqlandi. Avvaliga skripka oilasidan
bo‘lgan Litra, Bandura, keyinroq Fidel va Rebek paydo bo‘ldi. Uzoq rivojlanish
jarayonida skripka yasashda muhim qadamlar qo‘yildi. Skripka asbobining
rivojlanishi, ayniqsa, XVII asrda katta muvaffaqiyatlarga erishdi. Birinchi skripka
ishlab chiqaruvchilar italiyaliklar Gaspara Da Salo, Andrea Amati, Antonio Stradivari
va Giuseppe Guarneri edi.
Birinchi skripka bastakorlari Djobanni Gabrieli “Sonata”, Karlo Farina
“Kaprisio” va Juzeppe Torelli birinchi skripka kontsertlari bilan tanilgan. Vaqt o‘tishi
bilan skripkaga e’tibor kuchaydi va bastakorlar skripka uchun maxsus asarlar yoza
boshlaydilar. Skripkaning bu darajaga yetishida J.S.Bach, A.Vivaldi, N.Paganini,
J.Tartini, İ.Biber, E.Isai, P.Sarasate kabi kompozitorlarning asarlari katta taʼsir
koʻrsatgan.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Библиографические ссылки
Ауэр, Л.С. Моя школа игры на скрипке. – Москва: Музыка. 1965.
Брейтбург Ю.А. Йозеф Иоахим - педагог и исполнитель. – Москва:
Музыка. 1966.
Чернышевский Н.Г. Эстетические отнoшения искусства к
действительности. – Москва: Музыка. 1948.
Фельдгун Г.Г. История зарубежного скрипичного искусства.
Новосибирск. 1983.
Гинзбург Л. Эжен Изаи. – Москва: 1959.
Гутников Б. Об искусстве скрипичной игры. – Ленинград: Музыка. 1988.
Mopoзов С. Бах И.С. – Mocква: Мол.гвардия. 1984
Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игры. – Москва: Музыка. 1967.